Mimpi~

Salam,

Lama ku pendam, tetapi ingin juga aku share dengan semua.. Aku pernah mimpi, didatangi lelaki berjanggut dan berjubah putih. Sinaran putih darinya sangat terang dan menyukarkan aku melihat siapakah kelibat sebenar lelaki tersebut. Salam diberi aku sahut.. Dia beritahu aku dia datang membawa amanat kepada aku. Patuhi 3 perkara iniselagi mampu..
  1. Berzakatlah kerana wang dan harta yang di pakai di dunia adalah sementara dan hak milik semua. Jika tidak berzakat anda akan dianggap berhutang dengan Allah.
  2. Gunakanlah takaful, jangan gunakan insurance yang tidak mengikut syariat Allah.
  3. Jika ingin membuat pembiayaan, gunakanlah pembiayaan Islam, jauhi pinjaman yang menggunakan riba.
Agak lama mimpi ni di terima. Kalau mimpi lain, sudah lama aku lupakan. Mimpi ini peringatan untuk aku. Aku juga perlu ingatkan rakan2 yang lain.. yang peliknya mimpi ini berkisar tentang ekonomi.. mungkin terlampau memikirkan sangat tentang ekonomi kehidupan harian..

Alhamdulillah selepas mimpi ni, terus aku ikut semuanya kecuali yang ke-3. Sebab aku dah buat loan before mimpi. Aku tak pasti adakah ia pembiayaan islam.. Tapi aku dah berjanji dengan diriku akan ikut 3 perkara ini..

Regards,
TeMMon~

Ulasan

Afida Anuar berkata…
Ajat..kalau dah buat, boleh tukar.. pi bank tanya macam mana cara nak tukar ke Islamic punya loan..
M@YaZ berkata…
kan.. takkan nak terus mengalah.. tapi.. ptptn tipu.. mcmana?
Afida Anuar berkata…
ptptpu tu...hurmmm....
NaZRaHKu =) berkata…
Akaun maybank saya bukan akaun islamic..bila saya nak bukak yang islamic punya, orang maybank cakap tak boleh bukak produk yg sama (akaun simpanan). Camne? (-__-")
NaZRaHKu =) berkata…
Dulu takde kesedaran dan tak tau pun yg wadiah tu adalah akaun islamic. Pelik kenapa org maybank sendiri (yg islam & melayu) tak promote yg islamik. (-__-")

Catatan Popular