Kerajaan Kesangan

Salam,

entry tak puas hati lagi .. :p

Menteri kesayangan semua orang, Shahrir Samad terang2 berani cakap kerajaan dah tak perlu bayar subsidi. Maknanya kita yang membayar kepada kerajaan subsidi. Nice. Kerajaan yang dapat subsidi kan. Prihatin nya kerajaan kita ni, terima kasih tak terhingga. Baca cerita ciplak dan ciluk kat bwah ni.

Dari malaysiakini..

The revelation by Domestic Trade and Consumer Affairs Minister Shahrir Abdul Samad yesterday that the government has stopped subsidising fuel since early this month raises more questions than answers.
Consumers subsidising the government
Engage stakeholders before policy shift

Malaysiakini lagi

The government may dump its petrol subsidy scheme altogether as consumers are already paying more than the full cost at the pumps at current price level.
Consumers pay gov't 30 sen per litre
Lim: Actual price should be RM1.62

Ulasan

Mustafa Bahrudin berkata…
aku ingat apa-lah kesangan tu..
Afida Anuar berkata…
Haihhh..."sayangnye" kat shahrir samad ni.
pestisid berkata…
hai.mcm x faham2.skrg nak letak floor price pulak utk minyak?tang naik nak mendadak2 siling pon tinggi.
tang turun letak floor pulak, tinggi gak ni nnt.
diana berkata…
sian kat rakyat malaysia...yg untung depa jgk dan rakyat2 bukan malaysia..xpyh susah2 nak kena bayaq cukai ka, apa ka..idup malaysia..ubah gaya idup..yey!

jat, nak tny..kesangan tu apa? :-P
nectarous berkata…
huhu.. adoila.. leh tahan gak gomen ni.. Kalau xnk bg subsidi pn xyah la buat floor price.. Ini tidak adil..

Aku ghindu zaman Tun M..

Catatan Popular