Mari Mengira~

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
Mencelah iklans ckit

Balance Rojak Mak Bee packs available = 6
1 Pack Rojak Mak Bee = RM 4.00
3 Pack Rojak Mak Bee = RM12.00

Pekasam Ikan Puyu = 0
1 Pack Pekasam Ikan Puyu =RM10 (300gm - 400gm : ikut harga pasaran)
*untuk ikan lain, sila sms aku dulu keh :D

Cadar
Layari sini untuk tempahan code anda :D
SMS/Call ijad @ 013 352 6642

Thursday, April 21, 2011

Purchasing power~

Salam,

Baca article menarik pagi ni. Apa yang leh aku summarizekan dari article Malaysian Insider:

The purchasing power of KL residents is 33.8% of New Yorkers; 42% compared to London, 33.7% to Sydney, 32.6% to Los Angeles, and 31.6% to Zurich.

KL workers need to labour 22 minutes for a bread loaf. In comparison, Los Angeles counterparts take 18 minutes. In Sydney, it's 16 minutes. In Tokyo, 15 minutes. In Zurich, 12 minutes.


Yang palilng best dan lama aku tak puas hati.. broadband packages..

Kuala Lumpur - 5Mbps broadband package - RM149
London - 10Mbps broadband package - GBP13.50
Melbourne - 5-8Mbps broadband package - AUD40
New York - 7Mbps broadband package - USD41.9


Pasal kereta:

In KL, a Honda Civic is priced at RM115,000 - 20 times an auditor's average monthly earnings.

In Melbourne & London, the price is respectively AUD25,000 and GBP19,000 - 3 times an auditor's average monthly earnings in those places.


baca kat sini dan sini

Aku rasa benda ni dah lama berlaku kat Malaysia.. cuma perasan atau tidak je ..

2 comments:

Afida Anuar said...

Diaorang yang jadi macam tu, pasal pemerintahan sentiasa bertukar... ada je yang perintah macam 'haram', pilihanraya nanti depa tukar... jadi setiap pemimpin akan berlumba2 tuk jaga kebajikan rakyat.... bla bla bla...

kita ni, bukannya nak jaga kebajikan rakyat, tp kebajikan poket orang yang tukang perintah...

pilihanraya pulak berat sebelah. Suh guna dakwat takmo.. bengs..

tetiba komen pasal politik pulak..errr..ampun..

okebai!

M@YaZ said...

Kak fida:

Betul tu.. kita hanya menjaga periuk nasi derang, tapi derang tak berapa nak rasa bagaimanakah kehidupan kita sebenar..

sedih tapi benar .. soalannya sampai bila?