Mari Mengira~

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
Mencelah iklans ckit

Balance Rojak Mak Bee packs available = 6
1 Pack Rojak Mak Bee = RM 4.00
3 Pack Rojak Mak Bee = RM12.00

Pekasam Ikan Puyu = 0
1 Pack Pekasam Ikan Puyu =RM10 (300gm - 400gm : ikut harga pasaran)
*untuk ikan lain, sila sms aku dulu keh :D

Cadar
Layari sini untuk tempahan code anda :D
SMS/Call ijad @ 013 352 6642

Friday, February 6, 2009

Hoyeah~! Perak ada MB baru~!

Salam,

Tahniah kepada MB baru, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir, 47. Graduan UIAM tu ;). Double Master. Power seh. PhD Politic. Haha. Harapan baru rakyat Perak. Lepas ni semua orang melayu ja dalam DUN sorang Cina. So tak dak lagi la kot kerajaan boneka DAP. Haha.


Apapun Pakatan Rakyat tak mau duduk diam punya. BN pun dok pasang kuda2 kat Kedah. Nak rampas macam ni gak. Tak paham aku. Kalau tau macamni. Baik tak gaduh berkempen time pilihan raya. Dok saja. Tgk sapa menang. Negeri hat BN kalah depan ajak ADUN2 Pakatan Rakyat lompat parti. Pastu Pakatan Rakyat pun serupa. Last2 dalam tempoh satu penggal, banyak MB kat negeri tu. Haha. Silap2 semua ADUN dapat rasa jadi MB. Nak gak la jadi ADUN camnih. Tuh tak kira sogokan. Kalau ada sogokan lompat parti. Lagi kaya la aku. Wakaka.

And untuk maklumat tambahan. Macam Mus tanya dalam komen. Aku pun tau dia bekas tahanan ISA. Tapi tak tau kenapa. Google punya google, jumpa ni.

"Selain itu, Zamrry yang diketahui umum merupakan pengikut setia Tan Sri Muhyiddin Yassin juga pernah ditahan beberapa ketika menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) ketika zaman reformasi memuncak berikutan pemecatan Datuk Seri Anwar Ibrahim pada tahun 1998." berita lama ni amik dari sini

Lepas ni sibuk la Pulau Pangkor ;)

Biodata Datuk Dr Zambry Abdul Kadir

TARIKH LAHIR: 22 Mac 1962
TEMPAT LAHIR: Pulau Pangkor, Perak
ISTERI: Datin Saripah Zulkifli
ANAK: Lima (Tiga perempuan, dua lelaki)

KELULUSAN AKADEMIK:
  • PhD (Pemikiran Politik) Universiti Temple, Amerika Syarikat (1995)
  • MA, Universiti Temple (1992) Falsafah politik dan Perbandingan Agama
  • MA, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) (1991) Pemikiran Islam
  • B Econs (Kepujian) UIAM (1987)

PENCAPAIAN:
  • Anugerah Kepujian (PhD) 1995
  • Geran Penyelidikan Universiti Temple (1993)
  • Anugerah WAMY Konvokesyen Pertama UIAM (1987)

JAWATAN:
  • Ketua Pemuda Umno Bahagian Pangkor (1992)
  • Ketua Umno Bahagian Lumut
  • Adun Pangkor (sejak 2004)
  • Exco Pelajaran, Sumber Manusia dan Teknologi Maklumat Perak (2004-2008)
Regards,
TeMMon~

7 comments:

It4Ch1 said...

aku ada tbaca zambry ni dulu penah masuk ISA. story skek.

kire bole buat persatuan MB/KM bekas ISA ar eh?

Shasherryza said...

yeah!! hidup "perak"..

M@YaZ said...

haha .. a'ah .. penah ISA .. ada story dia .. nanti aku paste kat sini ya ..

sha sha .. dah macam pom pom girl dah ko .. wakaka

Nuar said...

yay... israel di bumi malaysia...
POLITIK YANG KOTOR... BUSUK...

M@YaZ said...

Busuk tul. Ketiak aku wangi lagi. Wakaka. Dah ada apdet skit pasal ISA. tu ja aku dapat. Tgk balik post ni ;)

shauqi said...

haha.. mamak jd MB baguih la tu.. nanti ADUN Kedah ngan Penang plak Beend beli.. tunggulah PRU 13 nanti..

diana said...

haha..pasni pakatan tukar lagi..keja gila..ada 2 MB kat perak..berebut la korg..