Mari Mengira~

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
Mencelah iklans ckit

Balance Rojak Mak Bee packs available = 6
1 Pack Rojak Mak Bee = RM 4.00
3 Pack Rojak Mak Bee = RM12.00

Pekasam Ikan Puyu = 0
1 Pack Pekasam Ikan Puyu =RM10 (300gm - 400gm : ikut harga pasaran)
*untuk ikan lain, sila sms aku dulu keh :D

Cadar
Layari sini untuk tempahan code anda :D
SMS/Call ijad @ 013 352 6642

Thursday, January 22, 2009

"Si Tanggang" di saman - gagal beri nafkah

Salam,

Nih lagi best. Nauzubillah. Umi ngan Abah ada gak kan bg cak bagi duit .. em walau ada dua tiga bulan tak dapat nak bagi .. tapi still bagi kan kan .. (bg cak pronouce abg chuck = panggilan cek kat ghumah).

Phew, pada sapa yang tak pernah bagi duit kat ibu bapa tu. Berilah sekadar mampu. Jangan hidup di penuhi hutang tapi ibu bapa ditinggalkan. Betulla kata orang2 lama. Seorang ibu bleh jaga 10 anak. 10 anak belum tentu leh jaga seorang ibu. Mengejutkan dan menakutkan. Tapi nak wat camna, dia yang janji kat mak dia nak bayar seumur idup. Sapa suruh mungkir. Dah la jual tanah rumah mak ayah dia. So dia gagal melaksanakan tanggungjawab menafkahimak ayah dia iaitu nafkah furu'. Isk. Macam cerita tanggang la plak~

p/s: Umi dan abah, kalau bg cak bagi skit bulan2 tu paham2 la na ;) Jgn la bawa sampai mahkamah. Hehe :P

keh, baca kat sini.

Regards,
TeMMon

3 comments:

Afida Anuar said...

masyaAllah, ada jugak manusia sebegini atas muka bumi ni..dah la halau mak ayah, x kasi nafkah lak tu... adehh.. dia lupe gamaknye asal usul...

nauzubillah.harap x jd cam dia (apa entah nama pompuan yang tak mengenang jasa orang tua dia tu?)..

walupun gaji akak ciput,tp Alhamdulillah, setiap bulan sampai sket ke tangan mak ayah..

p/s:Jangan lak mak ayah saman sbb kasi sket, yer mak?ayah?...(tiru ajat, eheh)

ReeBeLLe said...

uishh.. takotnye.. ape laa yg pompuan tu pk ek sampai wat parents dia camtu..

mujurlaa aku bg mak aku tiap2 bln.. tp ngan ayah tak bg sbb dia still keje.. dia plak kadang2 bg aku.. hahaha tu agak memalukan aa sbenanye.. hhuhu

M@YaZ said...

Haish .. dunia akhir zaman .. manusia tersepit dan menjerat diri sendiri dengan perangkap2 manusia buat sendiri .. Mari sama2 kita renungkan dan mengingati sesama diri sendiri .. takut aku baca berita2 camnih~ phew