Mari Mengira~

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
Mencelah iklans ckit

Balance Rojak Mak Bee packs available = 6
1 Pack Rojak Mak Bee = RM 4.00
3 Pack Rojak Mak Bee = RM12.00

Pekasam Ikan Puyu = 0
1 Pack Pekasam Ikan Puyu =RM10 (300gm - 400gm : ikut harga pasaran)
*untuk ikan lain, sila sms aku dulu keh :D

Cadar
Layari sini untuk tempahan code anda :D
SMS/Call ijad @ 013 352 6642

Monday, January 19, 2009

Kerajaan Memperkenalkan RON95

Salam,

Aku tau ramai tak tau pasal minyak petrol. Tapi ada gak amik tau. Sekarang ni kat Mesia ada dua jenis petrol yang di jual. RON 92 dan RON97. RON 92 ni kalau kat Mobil, Esso dan caltex masih dijual. Shell kat pendalaman pun ada jual, Shell merah. Haha. RON92 murah dan sangat seswai untuk kereta yang gunakan karburetor dan bukannya FUEL Injection. Kereta aku tergolong dalam kategori tak leh pakai RON92 nih. Banyak plumbum~

RON97 yang kita dok pakai selalu. Primax3, Shell Super dan segala bagai yang sewaktu dengannya. RM1.80 sekarang ni harga dia. So, orang macam aku ni, yang sangat peka dengan penurunan harga minyak mentah dunia. Tertanya2 la pesepa la depa kat sana tak jaga hati pengundi/rakyat yang memilih mereka untuk memerintah. Harga boleh turun, tapi bukan kata nak turun minyak, Subsidi pun depa tak gaduh bagi dah. Bahagia sungguh la depa nou.

So apa yang best, Dato' Shahrir Samad nak pekenal minyak RON95 menggantikan RON92 yang sedia ada. Dan harga RON 95 sama ngan RON92 yakni RM1.70. Murah la tu. Murah sekupang. Haha.. Dan DSS kata leh masuk semua keta RON95 tu. Huhu, downgrade skit la minyak keta aku lepas ni. Kurang la pickup skit. Nak wat camna kan, nak harga murah...

So pengharapan minyak nak turun lagi mmg takkan ada. Sebab apa? Ntah aku tak reti nak jawab. Aku bukan reti pun ekonomi. Depa pandai lagi. Nak cakap banyak pun tak guna sebab aku tak boleh buat apa..

Tak caya ka aku cakap ni? Sedehnya.. baca kat sini.

Regards,
TeMMon~

No comments: