Mari Mengira~

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
Mencelah iklans ckit

Balance Rojak Mak Bee packs available = 6
1 Pack Rojak Mak Bee = RM 4.00
3 Pack Rojak Mak Bee = RM12.00

Pekasam Ikan Puyu = 0
1 Pack Pekasam Ikan Puyu =RM10 (300gm - 400gm : ikut harga pasaran)
*untuk ikan lain, sila sms aku dulu keh :D

Cadar
Layari sini untuk tempahan code anda :D
SMS/Call ijad @ 013 352 6642

Wednesday, October 29, 2008

Blog buang masa?

Salam,

Orang cakap blog ni diari untuk tatapan orang ramai. Yaka? Hah, sampai ada sanggup dok lama2 depan blog. Tak paham gak aku. Seharian cari idea. Eleh, kata kat orang. Aku? Aku ni ada idea, baru memakok keyboard ni. Tak lebih 15 min. Selalunya 5 min. ;) [except 4 uploading images~]

Minyak dunia turun sampai $USD60 per barrel (crude oil). Tapi kita, nak turun minyak punya la payah. Kalau aku tanya adik aku yang berumur 10 tahun pasal kira2, mesti dia tanya pasaipa Pak Lah tak reti2 nak peturun minyak. Soalan aku tanya senang ja.

Aku: " Adik, kalau dulu minyak dunia $USD145, pastu la ni turun $USD60, sampai sepatuh dah turun harga minyak tu?"
Adik: "Hah? isk abg ni, malas nak kira la. Tapi sat. Separuh maknanya kena bahagi dua kan? $USD 145 / 2 = $USD72.5"
Aku: " Ha~ Pandai sungguh. Nanti jadi pandai macam abang na~ :p"

$USD 145 = RM2.78
$USD 70 = RM 2.30 (ooo, ni la harga separuh tu kot :p)

Hangpa pikiaq la sendiri. Dah lama aku tak pekesah minyak. Tapi la ni, sejak kena berulang alik cyberjaya, kena pikiaq gak la. Nasib baik rumah orang tua tak gaduh sewa.

Renung2kan, selamat beramal~

Regards,
TeMMon~
(PakLah Die Hard Fan~)

3 comments:

Mustafa Bahrudin said...

pesaipa sepatuh?

pesai ni add math plus plus.. takkan org paham punya kiraan pak lah.. paling pandai pesai math dia, paling pandai pesai bio dia (kes dna da lama kene amek baru)..

Afida Anuar said...

Pak Lah Koya..gagaggagaa

shauqi said...

pak lah chilake...