Mari Mengira~

Daisypath Anniversary tickers Lilypie Third Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers
Mencelah iklans ckit

Balance Rojak Mak Bee packs available = 6
1 Pack Rojak Mak Bee = RM 4.00
3 Pack Rojak Mak Bee = RM12.00

Pekasam Ikan Puyu = 0
1 Pack Pekasam Ikan Puyu =RM10 (300gm - 400gm : ikut harga pasaran)
*untuk ikan lain, sila sms aku dulu keh :D

Cadar
Layari sini untuk tempahan code anda :D
SMS/Call ijad @ 013 352 6642

Thursday, July 24, 2008

7.7% Inflasi??!!

Salam semua,

Sekarang waktu2 mula memenatkan untuk semua rakyat Malaysia. Dah mula inflasi sangat teruk. So untuk semua yang buat loan kafir (termasuk aku nih) akan terasa la lepas nih. Interest kompem naik nye. Gile tul la, dah la minyak naik, kete naik. Lepas ni beras 1kg pun dah tak mampu beli dah rasenye. Aiseh.

Mane tak nya. Aku jarang rase abih duit kering dulu. Duduk kat MAS. Memang lebih banyak. Dulu minyak sebulan dalam rm120. Sekarang double up rm200~! Rm80 ilang kat situ. Minyak moto RM24 sebulan sekarang naik sampai rm36 sebulan. Phew.

Dulu kire kalau nak sarapan pagi2 pun still ok. Sekarang takde la nak makan sarapan. Makan tengah hari pun dah mahal.

Allah telah tarik nikmat kita satu2. Maka janganlah terus menunding jari menyalahkan orang lain. Marilah kita sama2 bersyukur dengan apa yang ada. Kita perlu pikir walau sengsara mana pun kita. Still kita mampu makan, beli dan pakai lagi daripada yang lain. Maka jika ada yang berlebih2 tu kita patut kurangkan. Berikanlah pada yang perlu daripada kita. Tapi jangan la men sedekah ja kat orang tepi2 jalan yang tak tau mereka bebetul susah.

Apa pun selamat hidup kawan2. (harap aku "lepas" idup lepas kahwin bulan 11 nih..hehe)

No comments: